Bedrijfsleider Beheer & Onderhoud, 40 uur
Jij stroomlijnt onze processen en zet bewoners altijd op één.
Dit ga je doen
In ons bouw- en renovatiebedrijf draait uiteindelijk alles om mensen: bewoners, opdrachtgevers en collega’s. In deze nieuwe functie sta je aan het roer van een afdeling die flink is gegroeid en volop in ontwikkeling is. Je bouwt verder, stroomlijnt processen, geeft ruimte aan innovaties, en zet lijnen uit voor de toekomst. Geen gespreid bedje, maar een uitdaging waarin jij je tanden kunt zetten.
Als Bedrijfsleider Beheer & Onderhoud zorg je ervoor dat het reparatie, mutatie en vraaggestuurd onderhoud efficiënt verloopt, zodat bewoners snel geholpen worden en weinig overlast ervaren. Je ziet de uitdagingen, maar vooral ook de mogelijkheden, geeft groei richting en zet verbeteringen direct om in actie.
Om dit te realiseren bouw je aan sterke relaties met onze samenwerkingspartners. Daarbij weet je precies wat onze klanten belangrijk vinden en ben je constant gericht op het verbeteren van onze dienstverlening.
Andere belangrijke taken en zaken
- Aansturen van een team van vier projectleiders en 45 collega’s binnen Beheer & Onderhoud.
- Verantwoordelijk voor het onderhoud van 20.000 woningen en circa 30.000 contactmomenten per jaar.
- Optimaliseren van werkprocessen en verhogen van klanttevredenheid.
- Bewaken van planning, kwaliteit en financiële resultaten.
- Rapporteren aan de adjunct-directeur en zorgen voor heldere periodieke verslaglegging.
- Coachend leidinggeven: verbinden, motiveren en ontwikkelen van collega’s.
- Kansen zien en pakken: meebouwen aan de professionalisering van de afdeling.
Werken met Ecofiks
Een belangrijke innovatie in het dagelijks onderhoud is Ecofiks, ons droogbouwconcept waarmee we razendsnel duurzame badkamers (in vier dagen), keukens en toiletten (in één dag) installeren. Dit vermindert overlast en verhoogt bewonerstevredenheid. Jij speelt een sleutelrol in het verder ontwikkelen en verbeteren van dit concept.

Dit moet je kunnen
Jij bent een ervaren leider die weet hoe je een groeiende afdeling structureert en optimaliseert. Je schakelt moeiteloos tussen strategisch denken en praktisch handelen, en bent altijd gericht op mensen en vooruitgang.
Wat neem je verder mee?
- Hbo werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in Bedrijfskunde.
- Kennis van bouw- en corporatieprocessen is een must.
- Coachende leiderschapsstijl: je motiveert, verbindt en ontwikkelt het team.
- Sterke financiële vaardigheden en ervaring met kostenbeheersing.
- Analytisch, proactief en communicatief sterk.
- Je ziet kansen, creëert mogelijkheden en durft ze aan te pakken.
- Een open en toegankelijke persoonlijkheid die past in onze familiecultuur.
Goede vooruitzichten
Bij deze functie hoort een pakket aan moderne arbeidsvoorwaarden, waaronder:
- Uitstekend salaris (conform cao Bouw & Infra).
- 43 verlofdagen (waarvan een deel wordt uitbetaald).
- Een leaseauto.
- Een leasefietsregeling.
- De mogelijkheid om flexibel en vanuit huis te werken.
- Een vrij besteedbaar duurzaam inzetbaarheidspotje.
- Werken in een hecht team met een huiselijke no-nonsense cultuur, waar korte lijnen, veel vrijheid en een goede werk/privébalans centraal staan.
Bij Knaapen krijg je volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei, onder meer met cursussen en trainingen die jou verder helpen. Daarnaast organiseren we door het jaar heen verschillende activiteiten, zoals teamuitjes, wekelijkse sportmomenten, gezellige borrels en personeelsfeesten.
Wat zeggen jouw toekomstige collega’s over werken bij Knaapen? Bekijk het in de video.
Alsof je thuis bent
Knaapen (sinds 1652) is het oudste familiebedrijf van Brabant. Wij zijn experts in renovatie, onderhoud en beheer van vastgoed. Dat doen we niet alleen goed, maar ook met veel plezier. Samen maken we elk huis klaar voor de toekomst.
Kwaliteit en duurzaamheid staan bij ons voorop. Maar wat ons écht beweegt, zijn mensen. Daarom investeren we niet alleen in stenen, maar ook in betere vooruitzichten voor buurten en bewoners.
We zijn trots op ons team van meer dan 170 collega’s, dat zich dagelijks inzet voor het beste resultaat. Onze uitdagende projecten vragen om nauwe samenwerking, waarin iedereen welkom is, zichzelf kan zijn en kan groeien.
Bij Knaapen werk je in een omgeving waar je je thuis voelt.

Solliciteren doe je zo
Word jij onze nieuwe collega? Solliciteer nu naar de functie Bedrijfsleider Beheer & Onderhoud bij Knaapen. Een motivatiebrief is niet nodig. Stuur ons je cv en eventueel je LinkedIn-profiel, en we nodigen je graag uit voor een persoonlijk kennismakingsgesprek.
Meer informatie
Wil je meer weten over deze functie voordat je solliciteert? Neem contact op met Laura van Otterdijk via solliciteren@knaapen.nl, of bel tijdens kantooruren: 0499 – 46 06 05.
Jij stroomlijnt onze processen en zet bewoners altijd op één.
Dit ga je doen
In ons bouw- en renovatiebedrijf draait uiteindelijk alles om mensen: bewoners, opdrachtgevers en collega’s. In deze nieuwe functie sta je aan het roer van een afdeling die flink is gegroeid en volop in ontwikkeling is. Je bouwt verder, stroomlijnt processen, geeft ruimte aan innovaties, en zet lijnen uit voor de toekomst. Geen gespreid bedje, maar een uitdaging waarin jij je tanden kunt zetten.
Als Bedrijfsleider Beheer & Onderhoud zorg je ervoor dat het reparatie, mutatie en vraaggestuurd onderhoud efficiënt verloopt, zodat bewoners snel geholpen worden en weinig overlast ervaren. Je ziet de uitdagingen, maar vooral ook de mogelijkheden, geeft groei richting en zet verbeteringen direct om in actie.
Om dit te realiseren bouw je aan sterke relaties met onze samenwerkingspartners. Daarbij weet je precies wat onze klanten belangrijk vinden en ben je constant gericht op het verbeteren van onze dienstverlening.
Andere belangrijke taken en zaken
- Aansturen van een team van vier projectleiders en 45 collega’s binnen Beheer & Onderhoud.
- Verantwoordelijk voor het onderhoud van 20.000 woningen en circa 30.000 contactmomenten per jaar.
- Optimaliseren van werkprocessen en verhogen van klanttevredenheid.
- Bewaken van planning, kwaliteit en financiële resultaten.
- Rapporteren aan de adjunct-directeur en zorgen voor heldere periodieke verslaglegging.
- Coachend leidinggeven: verbinden, motiveren en ontwikkelen van collega’s.
- Kansen zien en pakken: meebouwen aan de professionalisering van de afdeling.
Werken met Ecofiks
Een belangrijke innovatie in het dagelijks onderhoud is Ecofiks, ons droogbouwconcept waarmee we razendsnel duurzame badkamers (in vier dagen), keukens en toiletten (in één dag) installeren. Dit vermindert overlast en verhoogt bewonerstevredenheid. Jij speelt een sleutelrol in het verder ontwikkelen en verbeteren van dit concept.

Dit moet je kunnen
Jij bent een ervaren leider die weet hoe je een groeiende afdeling structureert en optimaliseert. Je schakelt moeiteloos tussen strategisch denken en praktisch handelen, en bent altijd gericht op mensen en vooruitgang.
Wat neem je verder mee?
- Hbo werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in Bedrijfskunde.
- Kennis van bouw- en corporatieprocessen is een must.
- Coachende leiderschapsstijl: je motiveert, verbindt en ontwikkelt het team.
- Sterke financiële vaardigheden en ervaring met kostenbeheersing.
- Analytisch, proactief en communicatief sterk.
- Je ziet kansen, creëert mogelijkheden en durft ze aan te pakken.
- Een open en toegankelijke persoonlijkheid die past in onze familiecultuur.
Goede vooruitzichten
Bij deze functie hoort een pakket aan moderne arbeidsvoorwaarden, waaronder:
- Uitstekend salaris (conform cao Bouw & Infra).
- 43 verlofdagen (waarvan een deel wordt uitbetaald).
- Een leaseauto.
- Een leasefietsregeling.
- De mogelijkheid om flexibel en vanuit huis te werken.
- Een vrij besteedbaar duurzaam inzetbaarheidspotje.
- Werken in een hecht team met een huiselijke no-nonsense cultuur, waar korte lijnen, veel vrijheid en een goede werk/privébalans centraal staan.
Bij Knaapen krijg je volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei, onder meer met cursussen en trainingen die jou verder helpen. Daarnaast organiseren we door het jaar heen verschillende activiteiten, zoals teamuitjes, wekelijkse sportmomenten, gezellige borrels en personeelsfeesten.
Wat zeggen jouw toekomstige collega’s over werken bij Knaapen? Bekijk het in de video.
Alsof je thuis bent
Knaapen (sinds 1652) is het oudste familiebedrijf van Brabant. Wij zijn experts in renovatie, onderhoud en beheer van vastgoed. Dat doen we niet alleen goed, maar ook met veel plezier. Samen maken we elk huis klaar voor de toekomst.
Kwaliteit en duurzaamheid staan bij ons voorop. Maar wat ons écht beweegt, zijn mensen. Daarom investeren we niet alleen in stenen, maar ook in betere vooruitzichten voor buurten en bewoners.
We zijn trots op ons team van meer dan 170 collega’s, dat zich dagelijks inzet voor het beste resultaat. Onze uitdagende projecten vragen om nauwe samenwerking, waarin iedereen welkom is, zichzelf kan zijn en kan groeien.
Bij Knaapen werk je in een omgeving waar je je thuis voelt.

Solliciteren doe je zo
Word jij onze nieuwe collega? Solliciteer nu naar de functie Bedrijfsleider Beheer & Onderhoud bij Knaapen. Een motivatiebrief is niet nodig. Stuur ons je cv en eventueel je LinkedIn-profiel, en we nodigen je graag uit voor een persoonlijk kennismakingsgesprek.
Meer informatie
Wil je meer weten over deze functie voordat je solliciteert? Neem contact op met Laura van Otterdijk via solliciteren@knaapen.nl, of bel tijdens kantooruren: 0499 – 46 06 05.